10/8 Tisdag, Älgjakt&kusinerna

något hetsigare dag idag måste jag säga att det blev, och bland dem absolut läskigaste i mitt liv på köpet, helt sick alltså. bered er på en någorlundare kortare bibel, haha.

det var i alla fall fint väder så jag, pappa och mormor drog oss ner till stranden för att sola. låg någon timme sedan frågade mamma om jag skulle med och handla, ja visst. gick upp till husvagnen och fixade mig lite, när vi var redo skulle mamma ta ner hundarna till pappa på stranden. jag väntade kvar här uppe, såklart, satte mig utanför förtältet så kom jag på att jag glömt mina ringar därinne. ja men då var det ju bara resa sig upp och hämta dem då... av ren reflex kollade jag bakom mig för att "försäkra mig om läget" liksom. och vad står där om inte en stor fet älg!? WTF EN ÄLG???? sprang in i förtältet och drog ner så mycket det bara gick, helt skräckslagen...tänk om han skulle attackera flög i mina tankar men han var nog minst lika rädd som jag. tog upp mobilen och ringde mamma, fick dessa stöttande ord:

jag: mamma, allvarligt du måste komma hem det står en ÄLG precis utanför mig!!! (panik panik panik)
mamma: va? är de pappa som är där???

hahaha visste inte om jag skulle skratta eller gråta, kändes väldigt tröstande i alla fall, vart ju riktigt lugn... inte. men förstår henne dock, för vad är egentligen oddsen att en älg ska stå där? sedan sprang älgen ner till stranden i alla fall och rakt ut i havet, jag och mamma hade inte tid att kolla så vi åkte och handlade. när vi kom hem berättade pappa att dem blivit 'tvugna' att skuta älgen...:(

kom hem efter någon timme och fick det lite stressigt, planerat att vara hos kusinerna klockan halv fem.. det sprack haha fem var vi där. väl där var det i alla fall jättetrevligt, vi åt supergod mat, spelade kubb, kollade&klappade Annas häst (som btw var jättefin) och så gick jag&Niklas och kollade på deras nya grannar Fåren. det var läskigt för när vi kom in till dem så ba sprang dem rakt emot oss, typ 20 st...höll på att vända där ett tag haha! (julia lovar, duskulle skitit på dig hahaha). sen åt vi även supergod efterätt och pratade hela kvällen. det var jättetrevligt, synd bara att det blir så sällan!

bilder kommer senare, nu väntar käket på mig. sallad, mummma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0